Passa al contingut principal

Diari d'una bassa (5è B) 11-1-18

11 de gener de 2018
Avui ens hem tornat a trobar tots els grups per continuar investigant.
El grup que investigava si podíem anar caminant, s’ha trobat amb molts
impediments, doncs a la majoria de rutes que trobaven per anar a peu, 
s’havia de creuar la carretera. Finalment, sembla que han trobat una a l’últim
moment, però caldrà revisar-la i valorar si realment és segura i si ens sembla
viable pel temps que trigaríem a anar caminant.

El grup que investigava si podíem anar en bici, també sembla que ha trobat 
una ruta per poder anar-hi, però ara cal que esbrinin si tothom sap anar en 
bicicleta i si tothom en té. També caldrà saber si és massa estona per anar en 
bicicleta i si trigarem gaire.


El grup que investigava si podríem anar en autocar, ha trobat informació sobre 
la companyia “Montferri”i han estat preparant unes preguntes per trucar i 
demanar preus. També han pensat de trucar al CRARC per demanar si podríem
 anar el dijous llarder a visitar-los i quin seria el preu per anar com a escola (no 
sabem si són els mateixos preus que surten al web). També han demanat al 
Pep quants adults haurien d’acompanyar-nos per tenir tota la informació abans 
de parlar amb la companyia de l’autocar i amb el CRARC. Hem parlat amb un 
grup de l’altre classe que també estava investigant això i que també havia 
pensat de trucar, per tal de compartir el que volien demanar i fer una sola 
trucada. 
Abans d’anar a dinar han volgut trucar, però la trucada s’ha penjat i han 
decidit trucar en un altre moment.

El grup que investigava si podríem anar en tren, s’ha trobat amb dificultats per 
trobar horaris de tren, preus de bitllet, i amb l’ajuda de la M.Àngels ho han 
trobat, però no han pogut saber exactament a quina hora hauríem d’agafar el 
tren i el preu dels bitllets, tot i que ja saben que Piera i Masquefa estan a la 
mateixa zona (la 4C) per tant, s’haurien d’agafar bitllets d’una sola zona.


Per últim, el grup que investigava quines propostes de grups d’experts es 
podrien fer, han acabat la seva feina. 



Han trobat que es podrien fer els 
següents grups: 




  • Grup animals
  • Grup material
  • Grup aigua
  • Grup situació
  • Grup informació
  • Grup menjar

També han pensat de què s’hauria d’encarregar cada grup.
Ara, caldrà parlar-ho amb la classe i amb l’altre 5è i escoltar les possibles 
idees i estar oberts al canvi sempre que sigui per millorar.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Diari d'una bassa (5è B) 28-11-17

28 de novembre de 2017 Durant aquests dies, cadascú ha investigat una mica per saber què és una  bassa i hem començat a parlar-ho a classe. M.Àngels: Què és una bassa? Quina informació heu trobat? Kevin: És com un forat amb aigua neta ple de peixos. Paulina: Jo he enviat un correu, el podem mirar. La Paulina ens ha enviat un correu amb una presentació que ha fet amb  imatges i enllaços sobre què és i com és una bassa. Hem estat llegint el primer enllaç, la definició de Bassa de la viquipèdia,  hem mirat de posar amb paraules més senzilles el que ens explicava  i ho hem escrit a la pissarra. Clica aquí per anar a la definició de bassa a la vikipèdia   “Una bassa és un forat al terra on l’aigua no se’n va (impermeable), feta a un  lloc que li va bé (favorable) per poder recollir l’aigua de pluja. Abans es feien  amb argila compactada al fons (per fer-la impermeable) i les parets eren de  “pedra seca” o aprofitaven un terreny que fos imper

Diari d'una bassa 5è A 14/11/2017

Dimarts 14 de novembre Des de la direcció de l’escola ens han enviat un correu proposant-nos i engrascant-nos a  fer una bassa per l’escola, un projecte molt interessant. Estem nerviosos i motivats perquè  és un gran repte on hem vist que podem aprendre moltes coses. De seguida comencen a  sortir els principals dubtes per tirar endavant el projecte: QUÈ ÉS UNA BASSA? QUÈ  NECESSITEM PER CONSTRUIR-LA? Aquí podeu trobar la carta que ens va enviar l'equip directiu fent-nos la proposta.

Diari d'una bassa (5è B) 5-12-18

5 de desembre de 2017 L’altre dia vam saber que havíem rebut resposta al correu que li havíem enviat  al Pep i avui l’hem llegit detingudament. Ens hem fixat molt en la part que diu: La bassa que us vàrem encomanar correspon a un sot d'aigua artificial i impermeable que ens permeti acollir plantes aquàtiques i animals, evitant que les espècies que hi posem  siguin invasores, o bé malmetin la vida de les altres. Per tant, cal triar plantes i animals  que siguin compatibles entre ells. Hem estat analitzant què volia dir “un sot d’aigua artificial i impermeable”.  Com que ja sabíem què era un sot i que volia dir impermeable, només ha  calgut entendre que volia dir artificial. La Berta ha suggerit que volia dir “fet  per l’home”. Després, hem estat parlant sobre què vol dir acollir, què son les plantes  aquàtiques i ens hem centrat molt en la part que explica que “hem d’evitar les espècies invasores”.  La Paulina i l’Aniol han buscat la paraula in