Passa al contingut principal

Diari d'una bassa (5è B) 9-1-18

9 de gener de 2018

Tornem de vacances de Nadal amb un company nou, l’Izan M.,
 així que cal posar-lo al dia del que estem fent i li expliquem què
 estem fent per incloure’l al nostre projecte.
Tot seguit, arriba l’Ivan G. de 5è A i ens explica una proposta que
 va fer a la seva classe. Ens diu que va suggerir a la classe fer una 
sortida al CRARC (Centre de Recuperació d’Anfibis i Rèptils de Catalunya)
 de Masquefa, doncs ell va anar i tenen també basses i creu que ens 
poden ajudar i assessorar. Els de 5èB estem d’acord en anar-hi. Llegim
 el correu que l’altre classe va enviar al Pep i la resposta que els va donar.

Veient la resposta, ens posem a treballar de valent per trobar la millor
manera (la més econòmica i la més viable) per anar al CRARC, així que
comencem suggerint maneres d’anar-hi. Alguns proposen d’anar en tren,
altres en autocar, alguns pensen que podríem anar en bici i altres caminant. 
També surt la idea que ens portin alguns pares en el seu cotxe, però 
descartem aquesta darrera idea, doncs entenem que els pares treballen i que
podríem trobar altres solucions més viables.
Així doncs creem uns grups que investiguen cadascuna de les possibilitats i 
que s’encarregaran de trobar preus, camins, horaris de tot plegat. Per això fan
servir els ordinadors de l’aula d’informàtica i prenen apunts de la informació 
rellevant que troben.
Per altra banda, a la classe uns quants ens quedem per fer una proposta de 
grups d’experts que podríem fer per repartir-nos la tasca d’investigació entorn
 la construcció de la bassa.. En un principi, va costar arrencar, doncs no 
acabàvem d’entendre ben bé com fer-ho, però mica en mica, amb l’ajuda de 
la M.Àngels vam acabar d’entendre que ens havíem de repartir la feina i van 
començar a sorgir idees.
El temps ha passat volant i ja sona la música per anar a dinar, així que 
posposem les converses i les investigacions per la propera sessió.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Diari d'una bassa (5è B) 28-11-17

28 de novembre de 2017 Durant aquests dies, cadascú ha investigat una mica per saber què és una  bassa i hem començat a parlar-ho a classe. M.Àngels: Què és una bassa? Quina informació heu trobat? Kevin: És com un forat amb aigua neta ple de peixos. Paulina: Jo he enviat un correu, el podem mirar. La Paulina ens ha enviat un correu amb una presentació que ha fet amb  imatges i enllaços sobre què és i com és una bassa. Hem estat llegint el primer enllaç, la definició de Bassa de la viquipèdia,  hem mirat de posar amb paraules més senzilles el que ens explicava  i ho hem escrit a la pissarra. Clica aquí per anar a la definició de bassa a la vikipèdia   “Una bassa és un forat al terra on l’aigua no se’n va (impermeable), feta a un  lloc que li va bé (favorable) per poder recollir l’aigua de pluja. Abans es feien  amb argila compactada al fons (per fer-la impermeable) i les parets eren de  “pedra seca” o aprofitaven un terreny que fos imper

Diari d'una bassa 5è A 14/11/2017

Dimarts 14 de novembre Des de la direcció de l’escola ens han enviat un correu proposant-nos i engrascant-nos a  fer una bassa per l’escola, un projecte molt interessant. Estem nerviosos i motivats perquè  és un gran repte on hem vist que podem aprendre moltes coses. De seguida comencen a  sortir els principals dubtes per tirar endavant el projecte: QUÈ ÉS UNA BASSA? QUÈ  NECESSITEM PER CONSTRUIR-LA? Aquí podeu trobar la carta que ens va enviar l'equip directiu fent-nos la proposta.

Diari d'una bassa (5è B) 5-12-18

5 de desembre de 2017 L’altre dia vam saber que havíem rebut resposta al correu que li havíem enviat  al Pep i avui l’hem llegit detingudament. Ens hem fixat molt en la part que diu: La bassa que us vàrem encomanar correspon a un sot d'aigua artificial i impermeable que ens permeti acollir plantes aquàtiques i animals, evitant que les espècies que hi posem  siguin invasores, o bé malmetin la vida de les altres. Per tant, cal triar plantes i animals  que siguin compatibles entre ells. Hem estat analitzant què volia dir “un sot d’aigua artificial i impermeable”.  Com que ja sabíem què era un sot i que volia dir impermeable, només ha  calgut entendre que volia dir artificial. La Berta ha suggerit que volia dir “fet  per l’home”. Després, hem estat parlant sobre què vol dir acollir, què son les plantes  aquàtiques i ens hem centrat molt en la part que explica que “hem d’evitar les espècies invasores”.  La Paulina i l’Aniol han buscat la paraula in